• 09137960527
  • مشاوره رایگان و شارژ

نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی -چگونه از کپسول آتش نشانی استفاده کنیم

نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی

نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی

هنگام وقوع آتش سوزی در محل مناسب قرار بگیرید و اهرم کپسول را فشار دهید. با یک دست کپسول و با دست دیگر اهرم را نگه دارید. سر لوله ای که محتویات کپسول از آن خارج می شود را به چپ و راست هدایت کنید. بعد از اینکه تمام آتش خاموش شد همچنان به خالی کردن محتویات کپسول آتش نشانی ادامه دهید. شاید جرقه ای مانده باشد و در مجاورت با گازهای خارج شده از آتش خاموش شده قرار بگیرد و موجب انفجار شود. این اتفاق برای مکان های سربسته می تواند بسیار خطرناک باشد.بعد از استفاده از کپسول آتش نشانی بلافاصله آن را شارژ کنید و در محل قرار دهید که در زمان حادثه با کپسول آتش نشانی خالی مواجه نشوید. محتویات هر کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن یک نوع آتش به کار می رود.

شرایط کارکردن کپسول آتش نشانی

قبل از اینکه نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی را بدانید باید سه شرط لازم برای اینکه کپسول آتش نشانی کار کند را بدانید.

1-پلمپ بودن ضامن کپسول اگر کپسول پلمپ نباشد این معنی را می دهد که قبلا کپسول دست کاری یا استفاده شده

2-شرط دوم این است که مانومتر یا همان درجه کپسول بر روی محل سبز باشد.اگر که درجه بر روی فضای قرمز به سمت صفر باشد یعنی کپسول شما دچار افت فشار یا کاملا خالی می باشد که هنگام آتش سوزی قابلیت استفاده ندارد.

3-کارت گارانتی شارژ کپسول باید بر روی آن نصب شده باشد به علت اینکه بدانید کپسول در چه تاریخی شارژ شده و در چه تاریخی منقضی میشود.

هر کپسول اطفاء حریق باید سه شرط فوق را که توضیح دادیم برای کارکرد داشته باشد پس همیشه دقت کنید که کپسول آتش نشانی شما آماده به کار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس